نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران منجیقی و‌ مدیریت های نمایشی، بلای جان حوزه اقتصاد است، گفت: حل مشکلات اقتصادی، اولویت نخست کشور است.

به گزارش روجا نیوز، سید اسماعیل حسینی، بر نگاه ویژه به مشکلات و چالش های حوزه انتخابیه شیراز و زرقان گذاشت و تاکید کرد و گفت: منطقه داریون، زرقان، صدرا، کودیان و خانه زنیان گرفته تا دشت ارژن، کیان آباد، سیاخ دارنگون، کوهمره سرخی، قره باغ و شهر شیراز، اولویت هر کدام از آنها در رسیدگی به مسائلشان، متفاوت است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی حل موضوع آلایندگی صنایع در زرقان را مهمترین اولویت رسیدگی به مشکلات در این شهر دانست و اذعان داشت: حل چالش حمل و نقل، ساماندهی آرامستان و تامین آبیاری منظم فضای سبز شهری نیز مشکلاتی است که باید به صورت اورژانسی در داریون بررسی شود.

وی افزود: جاده کوهمره سرخی و نداشتن گاز، اجرای طرح هادی و محصور ماندن مردم در یک چهار دیواری هم تراژدی دیگری از زندگی مردم است.

حسینی افزود: هر کدام از این مسائل را در بازدیدهای میدانی خود، محله به محله و کوچه به کوچه شناسایی کرده و به قول خودش با مطالبات مردم در هر منطقه از حوزه انتخابیه خود آشناست.

وی، در خانه ملت، یکی از مهمترین مشکلات اولویت دار شهرهای جدید از جمله صدرا را مدیریت چندگانه این شهرها دانست که برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یادآور شد: به دلیل آنکه صدرا بر اساس قانون تقسیمات کشوری زیر چتر شیراز است دچار مدیریت چندگانه شده و برخی چالش های این شهر جدید نیز ناشی از همین مسئله است.

وی با گریز به اینکه ادارات کل در این شهر دفتر ندارند، اذعان داشت: در تلاش هستیم مدیریت چندگانه شهرهای جدید را در مجلس حل کنیم.

حسینی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف آرامستان صدرا و بهبود دسترسی جاده های منتهی به این شهر، توضیح داد: زیرساخت های این شهر، متناسب با رشد جمعیت نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: زیرساخت های خدمات عمومی از حمل و نقل گرفته تا مکان های آموزشی، تفریحی و ورزشی، متناسب با رشد جمعیت در صدرا نیست و این مسائل جزو مشکلات اولویت دار این شهر است که سعی خواهیم کرد با همفکری با شورای شهر، شهرداری و عمران صدرا این مشکلات کمتر شود.

حسینی همچنین ساماندهی کمربندی شیراز و حل بحث های فرهنگی متناسب با سومین حرم اهل بیت (ع) را در شمار مشکلات شیراز دانست که با نگاه اولویت بخشی باید حل شود و گفت: ما معتقد هستیم هر چند قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون، وظیفه اصلی نمایندگان در خانه ملت است اما هر وکیل باید صدای مردمش در مجلس و حاکمیت باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم با بیان اینکه در حال حاضر اولویت مسائل و مشکلات، مسئله اقتصاد است به این نکته اشاره کرد که در این حوزه، ۲ ایراد وجود دارد و در صورتی که رفع نشوند، در بر همین پاشنه خواهد چرخید.

بنا به تاکید دکتر حسینی، برخی مشکلات همچون ساختار بودجه، نظام بانکی و مالیات ستانی، ایرادات ساختاری اقتصاد هستند و در صورت عدم رفع آنها حتی با جابجایی نیروها در حوزه های مدیریتی نیز اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: که ایرادات ساختاری به ماشینی شبیه است که موتور آن ایراد دارد و تا زمانی که این موتور، تعمیر یا اصلاح نشود با هیچ راننده ای حرکت نخواهد کرد.

دکتر حسینی با بیان اینکه برخی ایرادات نیز مدیریتی است، اذعان داشت: هر کس در حوزه اقتصاد باید سر جای خودش باشد و نخبگان و شایستگان چه در مدیریت های کلان و کابینه دولت و چه در مدیریت های میانی و پایه، باید سر جای خود قرار بگیرند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر اینکه متخصصان باید سر جای خود باشند، نه افراد و فعالین ستادهای انتخاباتی، یادآور شد: یکی از ایراداتی که در ساختار مدیر گزینی وجود دارد این است که فعالان ستادهای انتخاباتی، گاها به عنوان مدیران کلان و میانی انتخاب می شوند که این مسئله جزو دردهای مدیریتی کشور است.

حسینی عنوان کرد: در بسیاری از سازمان ها باید ارتقای مدیران از سطح کارشناس تا مدیر کل به صورت پلکانی اتفاق بیفتد و مبتنی بر شایستگی، افزایش اطلاعات و بهره وری باشد، در عین حال اما به گفته او متاسفانه با تغییر دولت، گاهی یک کارشناس را به صورت آسانسوری ارتقا می دهند و به عنوان مدیر کل انتخاب می کنند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت ابراز کرد: که در حال حاضر با پدیده شوم دیگری تحت عنوان «مدیران منجنیقی» روبه رور هستیم چنانچه گاهی یک کارشناس را از یک سازمان به راس سازمان دیگری جهش می دهند که حتی یک روز هم در آن دستگاه، زیست نکرده و اطلاع ندارد در آن جا چه می گذرد.

اردیبهشت ماه امسال، قرعه یکی از کرسی های وکالت در مجلس دوازدهم به نام دکتر سید اسماعیل حسینی افتاد.

حسینی که سالها امتحان خود را در گردنه های پر پیچ و خم زمینه علمی و پژوهشی، پس داده و بر مسندهای مختلف نشسته است این بار آمده تا سرباز جبهه قانوگذاری باشد و با یک ریل گذاری صحیح، آب بر آتش بخشی از مشکلات مردم بریزد.

این کرسی نشین جوان مجلس دوازدهم دست روی مشکلات و چالش های حوزه انتخابیه شیراز و زرقان گذاشت و تاکید کرد: از منطقه داریون، زرقان، صدرا، کودیان و خانه زنیان گرفته تا دشت ارژن، کیان آباد، سیاخ دارنگون، کوهمره سرخی، قره باغ و شهر شیراز، اولویت هر کدام از آنها در رسیدگی به مسائل شان، متفاوت است.

وی با بیان اینکه مدیران منجنیقی برای نگه داشتن صندلی های خود به جای مدیریت واقعی به مدیریت های نمایشی روی می آورند، یادآور شد که همین نوع مدیریت، بلای جان کشور و از جمله حوزه اقتصاد شده است.

حسینی با اذعان به اینکه بر همین اساس، ایرادهای ساختاری حوزه اقتصاد که در برنامه هفتم توسعه نیز بر آن تاکید شده باید اصلاح شود، عنوان کرد: ایراد مدیریتی حوزه اقتصاد به قوه مجریه و نظارت نمایندگان مجلس هم باز می گردد.

به گفته حسینی، این افراد در زمان نصب مدیران نباید فشار بیاورند که افراد و مهره های خود را چینش کنند، بلکه باید به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و با استمرار پایش های خود، در صورتی که مدیری کارآمد نبود در عزل آن، تعارف را کنار بگذارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تاکید کرد: ایرادات ساختاری و مدیریتی حوزه اقتصاد باید با هم رفع شود تا آنچه مقصود است، حاصل شود.

  • نویسنده : اعظم صفری