مدیر عامل شرکت عمران صدرا، روند احداث پروژه بزرگراه امام خامنه ای (قره پیری سابق) تشریح کرد.

به گزارش روجا نیوز، مهندس مهدی پوربهی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه امام خامنه ای (قره پیری سابق)، یکی از مهمترین پروژه های شهر صدرا است و دسترسی مردم صدرا به شیراز تسهیل می کند، گفت: شهری با جمعیت۲۰۰ هزار نفر نیاز به این پروژه دارد.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا گفت: رسالت خبرنگاران و رسانه ها تنویر افکار عمومی است و کار رسانه ای در عصر حاضر یک امر پسندیده و جهاد تبیین است، افزود: با روحیه جهادی مصداق اصلی و واقعی جهاد تبیین هستید و لازم است توجه ویژه ای به امر غدیر داشته باشید.

وی اضافه کرد: شهید حسن باقری از طریق خبرنگاری وارد جبهه شد و بعد از آن پایه ریز و کادر ساز در جبهه های دفاع مقدس شد، اگر شهید آوینی نبود حوزه دفاع مقدس و روایت آن ناقص می ماند همانطور که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند و اکنون شما رسانه ها دنباله رو حضرت زینب (س) هستید و انعکاس واقعیت ها به مردم عزیز وظیفه رسانه هاست.

پوربهی افزود: امروز می توانیم بگوییم که افتخار خدمت رسانی به مردم شهر صدرا داریم و مطالبات به حق مردم است و این تلاش ها و اتفاقاتی که رقم می خورد به شهدای خدمت هدیه می کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا افزود: شهید رئیسی در طول سه سال فعالیت های زیادی داشت و لازم است خدمات شهید رئیسی به مردم بیش از پیش توسط رسانه ها گفته شود و پنج کیلومتر و نیم محور شهید سلیمانی آماده شده و به زودی مراحل نهایی آن تکمیل می شود.

وی گفت: ۲ مسیر دوکوهک به زودی آماده سازی خواهد شد و مسیر صدرا به قطعه هفتم آزادراه شیراز – اصفهان هم احداث می شود که با توجه به توسعه صدرا از سمت غرب نیاز به این محور بیش از پیش حس می شود.

پوربهی اضافه کرد: اراضی غرب صدرا مربوط به دولت استفاده شود که ۲۵۰ هکتار اراضی است و به منابع صدرا تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه امام خامنه ای و اتصال به آزادراه شیراز – اصفهان، صدرا را از بن بست آزاد می کند، تاکید کرد: اگر این بزرگراه امام خامنه ای راه اندازی شود فاصله زمانی تا صدرا ۵۰ درصد کاهش زمان سفر به شیراز خواهیم داشت.

پوربهی در مورد مترو صدرا هم گفت: در شورای عالی ترافیک با مترو صدرا مخالفت کرده است که در حال پیگیری موضوع برای بازبینی طرح در شورای ترافیک هستیم و پس از آن موضوع مترو صدرا که مطالبه مردم است به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: اگر ما هفت کیلومتر را آماده کنیم ولی سه کیلومتر شهرداری شیراز آماده نشود انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، به فعالیت های شهرداری شیراز افتخار می کنیم و برای ساخت سه کیلومتر گرفتار منابع مالی هستند.

پوربهی گفت: بزرگراه امام خامنه ای باعث اتصال صدرا به شهرک آرین و بزرگراه محلاتی می شود و هزینه اجرای پرورژه ۱۲ هزار میلیارد ریال است و درحال پیگیری هستیم که راه دسترسی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی را هم فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا گفت: ابنیه فنی این بزرگ راه که درحال طراحی هستند مجموعا ۲۱ دستگاه است همچنین این شرکت برای تکمیل پروژه قره پیری ۱۲ هزار میلیارد ریال است همچنین پیشرفت فیزیکی بزرگراه امام خامنه ای، از سمت صدرا، ۷۰ درصد است.

وی افزود: عملیات اجرایی خاک برداری این بزرگراه قره پیری انجام شده است و ما یک معارض برق داشتیم و رفع شد همچنین حجم عملیات این مسیر بسیار زیاد است و معادل ۵۰ کیلومتر راه اصلی است و قابل ذکر است که ابنیه فنی درحال انجام است.

وی افزود: ما به جهتی که کار را در حریمی که به شهرک آرین متصل است حدود یک کلیومتر ۷۰۰ و ۶۵۰ مسیر را باز کردیم و نگران هیچ چیزی نیستیم اما به دلیل زمینی که در این قسمت قرار دارد و آزاد سازی مسیر است که با جلسات متعددی که برگزار شده است، ۲ بار جلسه میدانی گرفته شد که با حضور شهردار شیراز و استاندار فارس همراه بود و امیدواریم به زودی آزاد سازی انجام شود.

پوربهی با اشاره به اینکه در مورد مسکن ملی ماهور یک تا سه هم گفت: مسکن ملی به قیمت تمام شده حساب می شود و در تلاش هستیم تا حد ممکن هزینه های اضافه روی دوش متقاضیان وجود نداشته باشد و ۱۷ هزار و ۳۰۱ واحد در حال احداث است که رتبه یک کشوری را در شهرهای جدید از هر حیث را به خود اختصاص داده ایم.

وی گفت: باغ کتاب صدرا با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با متراژ سه هزار ۵۰۰ مترمربع است و در جنوب کشور نمونه آن وجود ندارد و چند ماه پیش هم در فاز ۲ صدرا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) همراه با کتابخانه ساخته شد.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا اظهار کرد: تمام مساجد موجود در شهر صدرا توسط عمران صدرا ساخته شده است که ۱۰ مسجد هم در حال طراحی است.
وی با اشاره به اینکه شهر صدرا پنج ورودی دارد که پنجمین آن اتصال به آزادراه است که باید احداث شود، افزود: بزرگراه خلیج فارس (ورودی اولیه به صدرا) به طول هشت و نیم کیلومتر با عرض ۳۰ متر و ۳ خط عبوری از هر طرف، یکی از راه های دسترسی به صدرا محسوب می شود و ترمیم روکش آسفالت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

پوربهی افزود: خط شماره ۲ که شهر صدرا به دوکوهک متصل می کند و ایمن سازی و تعریض به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال انجام است و دسترسی به شهرک صنتعی صدرا و پردیس صدرا را خواهد داشت و خط سوم اتصال به بزرگراه شیراز – مرودشت است که از طریق بزرگراه سردار سلیمانی این اتصال انجام شده است و در این پروژه حرکت مرودشت به صدرا – صدرا به صدرا و شیراز به شیراز هم در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا گفت: بزرگراه امام خامنه ای، (قره پیری سابق) شرق صدرا را به بزرگراه شهید محلاتی متصل می کند و ۱۰ و نیم کیلومتر طول و ۴۴ متر عرض دارد که ۳ خط در هر طرف و ۲ خط ویژه در میانه را در بر می گیرد.

وی گفت: آخرین مورد راه دسترسی به صدرا، اتصال به قطعه هفتم آزادراه شیراز – اصفهان است تاکنون نزدیک به ۲ کیلومتر آن آسفالت شده است و سه کیلومتر آن در حال اجراست طول کامل مسیر سه و هشت دهم کیلومتر است و زمینه دسترسی برای ۱۰ هزار واحد مسکونی را هم فراهم می کند.

  • نویسنده : اعظم صفری