مشاور فرمانده هوا فضای سپاه کشور با بیان این نکته که ایران با پهبادهایش برتری هوایی آمریکا را به چالش کشیده است، تصریح کرد: درود بر شهدایی که این اقتدار را به ما داده و ما را به این نقطه رسانده اند که کارهای بسیار بزرگی، در سطح جهانی انجام داده و قدرت بازدارندگی ایجاد کرده ایم و این قدرت عظیم ما در عملیات وعده صادق، خودش را نشان داد و اراده جمهوری اسلامی ایران برای نابود کردن رژیم کودک کش صهیونیستی به کرسی نشست.

به گزارش روجا نیوز، دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، اجلاسیه بزرگ سرداران، امیران و ۲۵۷ شهید شهرستان زرقان به مدت ۳ روز از ۲۹ تا ۳۱ خرداد ماه در کاروانسرای زکی خانی با حضور چهره های مطرح کشور برگزار شد.

در این مراسم سردار علی بلالی با بیان اینکه فلسفه این اجلاسیه ها این است که راه را گم نکنیم و همواره از شهدا یاد کنیم تا روشنی راه ما باشند، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

مشاور فرمانده هوا فضای سپاه ادامه داد: معنای، این پیام اینست که ما از مزار شهدا شفا بگیریم و در دردمان را با شهدا مطرح کنیم و اینگونه شهدا را در زندگی خود بیاوریم و این جلسات هم به خوبی این کار را انجام می دهند.

مشاور فرمانده هوا فضای سپاه با بیان اینکه شما از افتخارات بنده این است که با شهید تهرانی مقدم ۲۷ سال ملازمت و شاگردی داشتم، افزود: شهید تهرانی مقدم یک قهرمان ملی است مثل همین شهدایی، که به خاطر آنها اینجا دور هم جمع شده ایم، از آن جایی که این شهید بزرگوار افق دوری را در ابتدای جنگ می دید ما را به جایی رسانید که با هدایت های امام خمینی (ره)، رسیدن به قله افتخار ما می توانیم بود.

سردار بلالی بیان داشت: شهید تهرانی مقدم مهندسی،معکوس،را در زمان جنگ پیاده کرد که می‌توان گفت دی‌ماه سال ۶۵ نقطه عطف موشکی کشور ما بوده است و امروز، با تلاش های شبانه روزی توانسته ایم به موشک نقطه زن دست یابیم؛ ما به یک قدرت موشکی رسیدیم که بومی کشور ما و متعلق به خودمان است و به آن افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه جمله «ما می توانیم»، امام خمینی (ره)، مسیر حرکت ما را مشخص کرده و در اطاعت از فرامین رهبری، کار انجام و به نتیجه رسیده است، افزود: سامانه های، بومی سوم خرداد ما، غول پیکر ترین، جاسوسی ترین و اسطوره ای ترین پهپاد دنیا را ساقط کرده است؛ زیرا در جمهوری اسلامی ایران مرز، حرم و حریم مقدس است.

مشاور فرمانده هوا فضای سپاه کشور در ادامه با اشاره به حوزه پهپادی نیز گفت: خدا عنایت های بسیار زیادی، نسبت به ما داشته و عنایت خداوند ،تلاش های،شبانه روزی و باورمندی به توان داخلی، رمز موفقیت ما در حوزه پهپاد است.

سردار بلالی با بیان این نکته که ایران با پهبادهایش برتری هوایی آمریکا را به چالش کشیده است، تصریح کرد: درود بر شهدایی که این اقتدار را به ما داده و ما را به این نقطه رسانده اند که کارهای بسیار بزرگی، در سطح جهانی انجام داده و قدرت بازدارندگی ایجاد کرده ایم و این قدرت عظیم ما در عملیات وعده صادق، خودش را نشان داد و اراده جمهوری اسلامی ایران برای نابود کردن رژیم کودک کش صهیونیستی به کرسی نشست.

مشاور فرمانده هوا فضای سپاه در پایان ضمن اشاره به حماسه بزرگ پیش رو که همان حماسه انتخابات ریاست جمهوری است گفت: در حماسه بزرگ انتخابات مردم باید پای کار بیایند و این وظیفه عظیم ملی فقط، به دست مردم انجام می شود.

سردار بلالی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در انتخابات کسی،را انتخاب کنید که انقلابی، پرکار، جهادی و در خط ولایت باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در کشور جهش داشته باشیم و اصلح را برای این حماسه عظیم انتخاب کنیم، افزود: باید تعداد مشارکت را بالا ببریم و وظیفه خود را در قبال رهبر عزیزمان به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

گفتنی است در شب اول این اجلاسیه مراسم شب شعر شهدا با حضور شاعران شهرستانی و استانی و شاعر برجسته ملی سید حمیدرضا برقعی برگزار شد.

شب دوم اجلاسیه جشنواره سرود با حضور ابوذر روحی ادامه داشت و در نهایت ۵ شنبه شب مراسم اختتامیه این اجلاسیه با سخنرانی سردار علی بلالی مشاور فرمانده هوا فضا و همرزم شهید تهرانی مقدم با مداحی حاج احمد واعظی به همراه رونمایی از کتاب امامزادگان عشق و تمبر اجلاسیه شهدا و رونمایی از سرود شهدای زرقان توسط گروه مهنا به کار خود پایان داد.

کنگره شهدای زرقان کنگره شهدای زرقان کنگره شهدای زرقان سردار علی بلالی مشاور فرمانده هوا فضای سپاه در کنگره شهدای زرقان

  • نویسنده : اعظم صفری