رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی شهرهای کشور طی روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد به میزبانی کلان‌شهر شیراز و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش روجا نیوز، مصطفی کیانی رحیمی از برگزاری هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی کلان‌شهر شیراز خبر داد و اظهار کرد: مجمعی با عنوان مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها ذیل مجمع کلانشهرها شکل‌گرفته است و سال‌هاست که موارد مختلفی را در حوزه شهرسازی در سطح کلان کشور پیگیری می‌کند.

وی افزود: در ادوار مختلف شوراها جلساتی برگزار می‌شد و در دوره ششم شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور ۷ مرحله و ۷ اجلاس برگزارشده است و بنا به مصوبه دور هفتم بنا شد هشتمین اجلاس این دوره به میزبانی شیراز سومین حرم اهل‌بیت برگزار شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: رویکرد این مجمع بدین شکل است که ابتدا در خصوص استعدادها و توانمندی‌های که در حوزه‌های شهرسازی وجود دارد و می‌تواند به سایر کلانشهرها و استان‌ها تعمیم یابد، طرح موضوع شود و با به بحث گذاشتن موضوعات در صورت ضرورت پیگیری‌ها در سطوح عالی و وزارت، دبیرخانه این مجمع نسبت به پیگیری‌ها برابر مصوبات اجلاس اقدام می‌کند.

کیانی رحیمی تصریح کرد: این مجمع همچنین درباره مصوبات و اهداف بازدارنده و برنامه‌های سنواتی که در کلانشهرها و مراکز استان‌ها با شهرهای دیگر مشابهت دارند، گفت‌وگو می‌شود و به راهکار مشترک دست می‌یابند و این موضوع به‌عنوان مصوبه اجلاس به سطوح عالی‌تر ارجاع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سوم این مجمع این است که در اجلاس هشتم که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود بررسی و پرداخت به تجربه نگاری از دستاوردها و اتفاقاتی است که در خصوص چگونگی دسترسی و دست‌یابی به این اتفاقات مثبت بحث و گفت‌وگو می‌شود و الگوها در اختیار سایر کلانشهرها قرارگرفته و مطالعات پیرامونی موردنیاز صورت می‌گیرد و درنهایت منجر به یک مصوبه شده و جهت پیگیری در سطوح عالی ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: آنچه در این اجلاس قرار است رقم بخورد آن است که انتخابات دوره‌ای هیئت‌رئیسه مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شیراز پس از قرائت بیانیه برگزار می‌شود.

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی شهرهای کشور طی روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد به میزبانی کلان‌شهر شیراز و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی