شهردار شیراز بر لزوم فراهم سازی بستر نمایشگاه های مناسب صنایع دستی در شهر شیراز تاکید کرد و گفت: باید این نمایشگاه ها جاذب باشند و امروز بسیاری از اساتید صنایع دستی مسن شدند و توان کار ندارند و دغدغه های آنان را می دانیم.

به گزارش روجا نیوز، محمدحسن اسدی، ضمن گرامیداشت حضور مدعوین، هنرمندان و شهرداران سراسر کشور که در شهر شیراز حاضر شدند، گفت: شیرازی ها اهل هنر و هنرمند هستند.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه امروز به همت بلند وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هست، این رویداد برگزار شده است، گفت: شهر شیراز عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته می شود و این همایش در بیستم خرداد به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این همایش دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: در کشور ما فرصت بسیار زیاد و امکانات بسیار ظرفیت ها بی شمار است.
اسدی اضافه کرد: هنرمندان به عنوان صنعتگر تلاش می کنند با همه فشار و تمام ناهمواری و پستی بلندی که به آن مواجه هستند، دست از کار نمی کشند و با ذوق، عشق و هنر را ادامه می دهند.
شهردار شیراز اضافه کرد: فعالیت هنری هنرمندان با فعالیت عاشقانه و هنرمندانه خودشان باعث ایجاد یک اثر هنری می شوند که آثار هنری با روح و جسم انسان درآمیخته می شود.
وی گفت: اگر هنر در وجود هنرمند نباشد، آثار هنری خوب خلق نخواهد شد و امروز شیراز ۲ میلیون نفری به عنوان یک کلان شهر، هم در عرصه داخلی هم در عرصه بین المللی صاحب نشان و صاحب نام هست.
اسدی با اشاره به اینکه امروز شهر شیراز حدود ۶ هزار و ۵۰۰ ساله قدمت دارد، اظهار کرد: شهر شیراز در چهار دوره به عنوان پایتخت سیاسی کشور ایران بوده و در زمان زندیه آخرین مرتبه ای بوده که شیراز به عنوان پایتخت سیاسی کشور شناخته می شده است.
وی گفت: در شهر شیراز مجموعه زیبای زندیه را می بینید، یک میراث بسیار گران بهایی است که به ما ارث رسیده، ما باید در حفظ نگهداری آن باید بکوشیم و این سئوال وجود دارد ما در این چند دهه اخیر چه کار کردیم، اظهار کرد: ما وظیفه بسیار سنگین روی دوش داریم.
شهردار شیراز افزود: شهر شیراز به عنوان قطب گردشگری محسوب می شود که یک بخش آن به خاطر آثار زندیه و یک بخش آن به خاطر آرامگاه حافظ و سعدی است و بخشی از آن به خاطر باغ های موجود شهر شیراز است.
وی اظهار کرد: بازارچه هنر شیراز در شرف عملیاتی شدن است و این بازارچه در شهر شیراز با جمعی از هنرمندان افتتاح کنیم.
اسدی گفت: سردیس های هنرمندان در شیراز آماده و نصب شد و ما قدردان تمام هنرمندان هستیم که جوانی و زندگی شان را صرف کاری می کنند که بازدهی اقتصادی آن متاسفانه در مقایسه با بسیاری از فعالیت های دیگر بسیار ناچیز است.
شهردار شیراز گفت: تاکنون حمایت هایی شده است باید از هنرمندان حمایت های بیشتری شکل بگیرد و برای هنرمندان باید تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود و چرا که بسیاری از تسهیلات ارائه شده به هنرمندان کفاف کارشان را نمی دهد.
وی بر لزوم فراهم سازی بستر نمایشگاه های مناسب صنایع دستی در شهر شیراز تاکید کرد و گفت: باید این نمایشگاه ها جاذب باشند و امروز بسیاری از اساتید صنایع دستی مسن شدند و توان کار ندارند و دغدغه های آنان را می دانیم.
وی گفت: شهرداری شیراز در راستای وظایف ذاتی خودش طرح مجموعه زندیه در کمیسیون ماده پنج را به تصویب برسانیم، این پروژه احیای میدان توپخانه و دیوان خانه است و آغاز پروژه زندیه باعث تحول در شهر شیراز می شود.

  • نویسنده : اعظم صفری