مدیرکل بنیاد مسکن فارس از خیرین خواست تا در ساخت مسکن محرومین و افراد کمتر برخوردار یاری رسان بنیادمسکن انقالب اسلامی فارس باشند، وی گفت: الان حدود500 خانه نیازمند حمایت خیرین است.

به گزارش روجا نیوز، سید علیرضا حمیدی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶ هزار نفر واجد شرایط مسکن روستایی وجود دارد و که ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر پروانه و تحت عقد قرارداد بانک قرار گرفتند و هفت هزار و ۵۰۰ واحد سقف زده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه در معاونت عمران روستایی ۲ هزار و ۳۳۸ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار داریم که واحد شرایط طرح هادی هستند، افزود: ۵۰۰ روستا بازنگری شده است که در سفر پیش روی دولت توافق کردیم تهیه و اجرای طرح های هادی در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستا محل تولید و محور امنیت است و روستا به جمعیت آوری کمک می کند، اضافه کرد: یکی از وظایف ما زنده نگهداشتن روستاها هست، برای برخی روستاها طرح های هدف گردشگری را در نظر گرفته ایم.

حمیدی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته روی کالبد روستا کار کردیم امروز مشکل اصلی روستا اقتصاد روستا است، افزود: طرح توسعه و پیشرفت و آبادانی روستاها در راستای کمک به اقتصاد روستا کمک می کند و پروژه های پیشران برای چند روستا در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه وام مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، افزود: وام مسکن روستایی با باز بازپرداخت ۲۰ ساله با بازپرداخت پنج درصد انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خاطر نشان کرد: ۳۵۰ هزار خانه روستایی و شهری که زیر ۲۵ هزار نفر با همکاری اداره ثبت و اسناد استان، سند دار شده است و قرار است سالانه ۱۰ هزار خانه سند دار شوند.

حمیدی اظهار کرد: ۳۰۰ خانه در زلزله اوز آسیب دیده است و به محض ابلاغ بازسازی در دستور کار قرار می گیرد.

وی از خیرین خواست تا در ساخت مسکن محرومین و افراد کمتر برخوردار یاری رسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس باشند، افزود: به هر میزانی که خیرین پول در حساب ۱۰۰ قرار دهند همان میزان هم از مرکز هزینه برای ساخت مسکن محرومین در نظر گرفته می شود که به ساخت خانه های محرومین کمک می کند و انجمن خیرین مسکن ساز برای محرومین خانه می سازد و الان حدود ۵۰۰ خانه نیازمند حمایت خیرین است.

حمیدی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۳۰ واحد مسکن روستایی افتتاح می شود، افزود: ۶ هزار واحد در سفر ریاست جمهوری و ۲۴ هزار واحد هم بعد از آن تا پایان سال افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس افزود: ۱۶۰ هزار متقاضی تایید شده نهضت ملی مسکن در فارس داریم که ۵۶ هزار متقاضی در سبد بنیاد مسکن است و از این تعداد ۲۴ هزار نفر واریزی اولیه داشته اند و تاکنون برای ۲۰ هزار نفر پروانه ساخت صادر شده است و حدود ۱۴ هزار پروژه درحال اجرا است و تاکنون ۲۴ هزار و ۹۲۰ پروژه تخصیص زمین انجام شده است که برخی از سوی کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی معرفی شده اند.

وی، فارس را بزرگترین تامین کننده زمین در نهضت ملی مسکن دانست و تاکید کرد: برخی از خانه ها ۶۰ تا ۷۰ پیشرفت فیزیکی دارند.

 

 

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی