شما اینجا هستید

اقتصادی » تحول در فرآیندها و بیمه گری هوشمند آغاز شده است
گروه : اقتصادی

به گزارش روجا نیوز، ، حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در آیین بزرگداشت هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت :  امروز بیمه ایران وارد ۸۸ سال خدمت به مردم ایران خواهد شد ،  ۸۸ سال در کنار مردم بودن فقط یک افتخار نیست چون که می‌دانیم  وظیفه سنگینی برعهده ما گذاشته شده است. بیمه ایران پر از خاطرات ملی است، ما همواره در شادی و غم کنار مردم بودیم ، هستیم و خواهیم بود .

شریفی افزود: همواره در بحران های مختلف از جمله  جنگ نفتکشها ، بحران بیمه توسعه و حادثه تلخ منا و موارد بیشمار دیگر ، یاری رسان مردم بودیم و توانمندی بیمه ایران در این مسیر خدمت رسانی بر کسی پوشیده نیست. به همین جهت در مواقع بروز حادثه و تمامی بحران‌ها ، ذهن مردم به بیمه ایران معطوف می شود.

مدیر عامل بیمه ایران حضور شعب و نمایندگی ها در سراسر کشور، استفاده از  نرم افزار های هوشمند و نیروی انسانی کاردان و همدل را از سرمایه‌ها و توانمندی‌های این مجموعه برشمرد و با تشریح اقدامات جدید بیمه ایران تاکید کرد : تمرکز و تاکید  ما در  بیمه ایران  بر ارائه خدمات بهتر پس از فروش بنا شده است .

وی ادامه دادکه این خدمات در رشته های مختلف در حال انجام است و در خسارت اتومبیل، نمونه‌ای از محصول جدید ” اپلیکیشن سامانه بیمه ایران من ”  را امروز رونمایی خواهیم کرد. البته در خسارت درمان در استان تهران نیز اقدامات خوبی برای طراحی و راه اندازی نرم افزار درمان در دست اقدام است.

رئیس هیات مدیره در خصوص موضوع انتصابات  در بیمه ایران تصریح کرد :  یکی از موضوعات مهم در برنامه راهبردی بیمه ایران که همیشه باعث بروز اختلافات و حواشی بود،  نحوه انتخاب افراد برای تصدی پست‌های سازمانی است ،  در دوره جدید مدیریت بیمه ایران ، برای رعایت عدالت و جلوگیری از بروز انحرافات و شخصی سازی فرایندها از ارزیابی ۳۶۰ درجه و فراخوان از همه همکاران متقاضی پست‌های مختلف مدیریتی استفاده شده و در این زمینه بازخوردهای خوبی نیز از همکاران گرفته شده است .

شریفی با اشاره به اینکه همواره یکی از موانع توسعه فروش در صنعت بیمه تمرکز در تصمیم گیری و عدم اعطای اختیارات است، افزود: ما در  بیمه ایران با فراهم کردن بسترهای مناسب  تفویض اختیار در بستر نرم افزار توانستیم علاوه بر افزایش کارایی،  نظارت موثرتری بر فرآیندها داشته باشیم .  با این بستر،  مدیرعامل بیمه ایران می‌تواند اختیارات خود را به نماینده و کارشناس واجد شرایط واگذار کند.

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه به تشریح برخی اقدامات از جمله پرداخت وام و توجه به معیشت کارکنان، را‌ه‌اندازی تالارگفتگو برای مدیریت مشارکتی، تاسیس خانه فرهنگ در بیمه ایران و  دیدار رودر رو با همکاران و بیمه گذاران در سراسر کشور همسو با سفرهای استانی دولت مردمی سیزدهم پرداخت و گفت : در سفرهای استانی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با حضور در شعب ، بازخورد تصمیم های خود را در مرکز را می توانیم ارزیابی نماییم که  چه مقدار در مسیر  خدمتگزاری به مردم و بیمه گذاران موفق عمل کرده ایم و این رویه را بطور مستمر ادامه خواهیم داد.

شریفی به تاکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکم انتصابش نیز اشاره کرد و افزود : در حکم انتصاب، مامور حرکت به سمت تحول در فرایند ها و آغاز بیمه‌گری هوشمند و دیجیتال شدیم، و برای اجرای آن این سوال را طرح کردیم که مسیر هوشمند سازی را چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ با بررسی موضوع و در یک حرکت جهادی  و منسجم با همدلی و هم افزایی  از اردیبهشت ماه سال جاری روند خدمت رسانی را از خسارت اتومبیل شروع کردیم و با توسعه این فرآیند امروز شاهد عملیاتی شدن نسخه برنامه کاربری مخصوص گوشی تلفن همراه هستیم.

وی افزود: شعار ما در تحقق این هدف ” ما می‌توانیم ” بود ، با این هدف سامانه بیمه ایران عملیاتی شد  و این فرآیند بدون نگاه انتفاعی و صرفا  بر اساس توسعه خدمات ، کاهش ترافیک ، کاهش رفت و آمد مردم  و حذف کاغذ در کنار نقش حاکمیتی بیمه ایران در صنعت بیمه صورت گرفت .

شریفی افزود: هر چند که تحقق سود و داشتن مجمعی پربار مطلوب نهایی بیمه ایران است اما نگاه زیست محیطی نیز مد نظر ما بوده است.  همین رویکرد باعث شد بیمه ایران حضوری فعال در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داشته باشد.

وی در ادامه گفت:  برای اینکه آینده بهتری برای مردم در صنعت بیمه متصور باشیم نیاز داریم از حمایت‌های دولت در دسترسی به سامانه‌های راهبر برای تعیین اصالت گواهینامه و احراز هویت و نیز حمایت قوه قضاییه در دسترسی به سامانه احکام صادره  برخوردار شویم .

شریفی نیاز اصلی صنعت بیمه کشور را انسجام و همدلی دانست و اظهار داشت :  بیمه ایران سرمایه ملی و متعلق به همه اقشار کشور است. شرکت های بیمه می توانند با انسجام، همدلی و دوستانه،  اندوخته های خود را برای خدمت رسانی  هر چه بهتر در اختیار  مردم قرار دهند. قطعا با همراهی همه  شرکت‌های بیمه  و یاری رسانی آنها به همدیگر شاهد کاهش  بسیاری از هزینه های اضافی تحمیل شده به صنعت بیمه خواهیم بود.

گفتنی است در این مراسم اپلیکیشن  «بیمه ایران من »  توسط وزیر امور اقتصادی ودارایی  رونمایی گردید .

در این آیین مجید مشعلی فیروزآبادی قائم مقام رئیس کل و اعضای هیات عامل  بیمه مرکزی،  مدیر عامل و  اعضای هیات مدیره بیمه ایران، مدیران عامل شرکت های بیمه  و دبیر سندیکای بیمه گران ایران ، معاونان و مدیران ستادی و اجرایی و نمایندگانی از انجمن های صنفی نمایندگان  و جمعی از بیمه گذاران بیمه ایران حضور داشتند.

خبرنگار: رجا معالی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری روجا نیوز | خبری |سیاسی | اقتصادی | اجتماعی | بین الملل |