به گزارش روجا نیوز، فرشاد مهدیپور به مناسبت هفته ارتباطات و روابطعمومی در پنجمین جلسه «دوشنبههای سوهانک» در خصوص نقش روابطعمومیها و رسانهها در جهاد تبیین افزود: باید به مواردی که ما را متوجه ضرورت تبیین کرده توجه کنیم، این مسئله چند بیشران مهم نظیر تغییرات تکنولوژی دارد که با شتاب فناوری، زمان دسترسی ما را به اطلاعات کاهش داده و تغییرات مهمی ایجاد کرده که باید آن را جدی گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه، کاهش مرجعیت رسانه است، ادامه داد: آیا قبل از شتاب فناوری این اتفاق نیافته بود، این اشکالات باعث شده جامعه رسانه پس رفتگی داشته است.
مهدیپورتصریح کرد: کمبود نیروی متخصص در حوزه ارتباطات و نماندن آنها در رسانهها یک آفت است، نیروی انسانی زبده نیاز نیست در یک جغرافیا محدود باشد بلکه این افراد در هر نقطه از کشور باید تقویت و حمایت شوند تا انگیزه ای برای ادامه فعالیت در رسانه ها را داشته باشند.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر غلبه روایت و اخبار جعلی سازمان یافته قابل دسترس و تهاجم چند وجهی که در جامعه با آن مواجهیم را به عنوان علل مسئله در نظر بگیریم، می توانیم نقش روابط عمومی ها و همگرایی رسانه ها را در نظر بگیریم.
مهدیپور تاکید کرد: واژگان کلیدی جهاد تبیین از منظر ارتباطی شامل پاسخگویی، آگاهی بخشی، بیان حقایق بدون هیاهو، گفتمان سازی اقناع و نفوذ در افکار عمومی است.
وی افزود: فردی که توئیتر را خریده میتوانست ۱۰ها سالن ورزشی بخرد و درآمد زایی کند اما با توجه به تاثیر ارتباطات به دنبال دستیابی به تکنولوژی ارتباطی بوده است.